بصیرتتحلیلسبک زندگیغفلتفرهنگی

یادمان دوکوهه باید به کارگاه آموزش عملی فرهنگ دفاع مقدس مبدل شود !

دوران دفاع مقدس دوره ای ممتاز از تاریخ درخشان و با شکوه ایران، که بجز صدر اسلام، حتی با رویش های مدافعان حرم ،مشابهت نداشته و در آینده هم بعید است که تکرار شود. لازم است دستاوردهای آن حراست شده و فرهنگ آن نشر داده شود.

 

یادمان دوکوهه باید به کارگاه آموزش عملی فرهنگ دفاع مقدس مبدل شود !

مراسم چهار ‌روزه “میثاق با شهدا، بیعت با ولایت” و نیز یادواره با عنوان « ستارگان دوکوهه » با حضور رزمندگان و یادگاران لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس، از دوم اسفند تا پنجم اسفندماه با حضور ۴هزار نفری یادگاران و پیشکسوتان تهرانی دفاع مقدس و برخی نوجوانان برخی از شخصیت‌های ارشد نظامی در سالگرد عملیات های بدر و خیبر و نیز سالگرد شهادت حاج رضا چراغی، حاج محمد ابراهیم همت و حاج عباس کریمی در پادگان دوکوهه اندیمشک برگزار شد.

*در همین رابطه  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مصاحبه با سایت غفلت ضمن تبریک ایام شعبانیه درخصوص برهه ممتاز دفاع مقدس بیان داشت : دوران دفاع مقدس دوره ای ممتاز از تاریخ درخشان و با شکوه ایران ، که بجز صدر اسلام ، حتی با رویش های مدافعان حرم ،مشابهت نداشته و در آینده هم بعید است که تکرار شود. لازم است دستاوردهای آن حراست شده و فرهنگ آن نیز  نشر داده شود.

یادمان دوکوهه اندیمشک ، 4 اسفند 1401 ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

* این رزمنده دفاع مقدس که سالیانی از جوانی اش را در این پادگان گذرانده، در خصوص یادمان دوکوهه در قبل از عملیات اظهار داشت : زمین دوکوهه قطعه ای زمینی از بهشت آسمانی ، متبرک به قدوم رزمندگانی است که به جرقه زیر پای آنان خداوند قسم خورده ، آن هنگام که برای دویدن آمادگی رزم به زیر پایشان کوبیده میشد و برای شتافتن به سوی رزم و نماز و راز و نیاز و رمز عملیات صدای آهنگ آن نواخته میشد و فضای آن صدای ملکوتی جیوش اسلام طنین انداز بود و بر فراز آن ملائک در طیران بوده و بال خود را گستراتده و به استقبال و گلچین شهدای آینده آمده بودند و آنان را تا خطوط نبرد مشایعت کرده و لحظه شهادتشان به آسمان بالا می بردند.

* وی در خصوص یادمان دوکوهه در پادگان حاج احمد متوسلیان در بعد از عملیات گفت : در بعد از پایان عملیات که رزمندگان باقیمانده از صحنه به دوکوهه باز میگشتند ، جای خالی انان با مداحی« ای از سفر برگشتگان کو شهیدانتان» عرق شرم را جاری می ساخت. ولی عزمها جزم میشد برای عملیات بعدی تا پیروزی نهایی.

* ایشان در خصوص فراز و نشیب های بعد از جنگ تحمیلی بیان داشت : ۳۴ سال بعد از پایان جنگ ، فراز و نشیب های مختلفی را کشورمان تجربه کرد . دستاوردهای درخشان در عرصه های مختلف و نیز تلخی های سخت رفتن امامی اعزاممان به جبهه ها را رقم زد ، تا سالوس ها و معاویه های زمانی که بر کشور تسلط یافته و بر ضد ولایت حکمرانی کردند و خسارتها زدند. از گرگهای بیرونی در فتنه های گوناگون تا کفتارهای داخلی که بدنبال کسب قدرت و ثروت اندوزی بوده اند .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص باز دوکوهه ای پر از شور و صفا اظهار داشت : اینک بعد از سه و نیم دهه زمین دوکوهه زمان را در نور دیده و با حضور جاماندگان غافله عشق و ایثار با طی مسافت تقریبی هفتصد کیلومتری ، عجین یافته با باز گشت شهدای بهشتی طیران زایر حرم حسینی ، عطر متبرک شهدا را مضاعف بر مشام رساند و ما را به تداوم مقاومت و پایداری آن عصر فرا می خواند.

* ایشان در خصوص  گلایه از واگذاری دوکوهه به ارتش گفت : از بازسازی دوکوهه گلایه مندم . بخشی از آن را بخصوص صبحگاه و نماد قدس را به ارتش داده اند و یک دیوار بتنی آن را به بخش دیوار برلین غربی و شرقی تقسیم کرده ، که تحویل ان غیر ضروری وغیر عقلانی بوده است . و اخیرا هم ارتش از سمت شمال پیشروی کرده و چند ساختمان ( مانند ستاد فرماندهی شهدای لشکر و مخابرات لشکر27 و… را پیشروی کرده اند که ضروری است از این روشهای غیر عاطفی دست بردارند .

* وی در خصوص گلایه از بازسازی دوکوهه چنین تبیین کرد : ثانیا در بازسازی یادمان دوکوهه ، روش غلطی درپیش گرفته شده ، حسینه دیگری ساخته شده که کاملا متفاوت با حسینیه زمان دفاع مقدس هست . داخل ساختمانها را تغییر داده و حتی اسانسور گذاشته اند ، و از نیم ساز و ساده بودن آن در آمده است . اطاق هایی که دربش پتوی ساده بود و پنجره هایشان نایلون بوده و داخلش سیمانی بوده و با پتو فرش شده بود و بسیار ساده و با امکانات کم بود . ولی الان مانند یک اقامت سرای امروزی و با حال و هوای دیگری شده است. لازم بود تا پادگان دوکوهه سبک زندگی ، سیره شهدا و منش آنها در آن مجسم میشد و برای میزبانی از زائرین راهیان نور به عنوان فرهنگ سازی بهره گیری میشد . لذا ضروری است ، یادمان دوکوهه باید به کارگاه آموزش عملی فرهنگ دفاع مقدس مبدل شود !

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : دو کوهه نشانی از دوکوه صبر و مقاومت بوده و امروز نیز نسل راست قامتان دفاع مقدس و نسل جوانان عصر حاضر، با عزم راسخ برای اتصال این انقلاب با پرچمداری امام خامنه ای به انقلاب مهدی (عج ) فرا می خواند. سربازان خامنه ای به انتظار ظهور صف کشیده اند و بهوش و بگوش ندای انا المهدی ز دیوار کعبه اند….

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن