آخر الزماناسلامیبصیرتغفلتمذهبینفوذ

غفلت در نگاه صحیح و منطقی به ضامن در بانک سپه/ابتدا متهم گونه، سپس مجرم شناختن بدون محاکمه

حبس وام چند برابر قسط عقب افتاده ضامن دیگران و سپس توقیف بی دلیل پول مشتری و ادعای حقانیت کاذب توسط بانک سپه با توجیه اینکه وام گیرنده اقساط خود را پرداخت نکرده است و شما ضامن هستید، از رفتار غیر خدایی و سوءاستفاده کردن از مظلومیت فرد ضامن سر چشمه می گیرد. از قوه قضاییه تعجب می کنم که وقتی به همین راحتی در بانک ها حکم توقیف اموال مردم را می دهند، پس چرا اینقدر در رسیدگی به پرونده ها، اطاله دادرسی دارند.؟

مسئولین بانک سپه اگر به آیه ( وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ-و هر كه هموزن ذره‏ اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد )، توجه ندارند، حداقل نگاه احکام شرعی و عرفی به آن داشته باشند که دزدی را در حالات رفتاری مختلف تعریف کرده اند و به قول عامیانه ، دزدی فقط از دیوار بالا رفتن نیست.

امام على عليه السلام می فرمایند:
روزگار دو روز است ؛ روزى به كام تو و روزى به زيان تو . چون به كام تو بود، سرمست مشو و چون به زيان تو بود، غمناك مباش ؛ زيرا هر دو مايه آزمايش توست.

آن كارى كه ضامن وام به قصد رضای خدا شروع می کند به كجا باید برسد؟، و مگر نه اینکه خداوند متعال می فرماید ضامن نباید آسیبی ببیند؟ پس چرا تازه وقتى رسيديم به موقع عمل، شیطان فریبمان می دهد و در نتیجه هدف اعتقادی و اجتماعی فراموش می ‏شود و با هوس های دروغ و غافل کننده، می افتیم توى امور دنيا و حتى گاهى به حرام نیز كشيده می ‏شويم. در دعاى ابوحمزه آمده است كه خدايا پناه می برم از آن كارى كه ‏براى رضای تو و برای باز کردن گره از کار بندگانت، آن كار را شروع كردم و بعد عارض شد براى من چيزى كه من را از آن راه ‏حق و هدف صحيح، منحرف و منصرف كرد.

این مطلب ادامه دارد و بروز می شود

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن