بصیرتسبک زندگیغفلتفرهنگینفوذ

غفلت در حفظ احترام ایثارگر در قسمت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثار گران/لزوم کنترل خانم اولادقباد بر گفتار و رفتار خود و عده‌ای از کارکنان

گزارشی از یک حضور یک جانباز در قسمت به اصطلاح تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران

در ابتدا نگاهی به این خبر:

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست اشتغال اظهار کرد:

پیگیری مستقیم دغدغه‌های ایثارگران در تمام سطوح توسط بنیاد شهید

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست تبیین و تشریح خط‌مشی و سیاست‌های اشتغال، با اشاره به مدیریت بحران‌های اخیر و مقابله با پیامد‌های تحریم‌های یک جانبه، از رایزنی‌های مستمر با مسئولان و دولت برای حل چالش‌های اشتغال، گزینش و مسائل رفاهی ایثارگران و خانواده‌های آنان خبر داد.

به گزارش نوید شاهد، فریده اولادقباد، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، در نشست تبیین و تشریح خط‌مشی و سیاست‌های اشتغال که صبح امروز، یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، به بررسی اقدامات انجام شده در مدیریت شرایط بحرانی و پیگیری مطالبات ایثارگران پرداخت و با اشاره به مدیریت حوادث اخیر (از جمله حوادث دی‌ماه و چالش‌های جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان) اظهار کرد: در پی حوادث اخیر، قرارگاه‌های ویژه‌ای جهت مدیریت بحران در بنیاد شهید و ستاد مرکزی تشکیل شد. با تلاش بی‌وقفه تیم‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداره‌کل اشتغال و کارآفرینی، تمامی تلاش‌ها برای مقابله با اثرات مخرب تحریم‌های یکجانبه دولت‌های خارجی بر مراکز تولیدی و کارآفرینی ایثارگران به کار گرفته شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر شفافیت در گزارش‌دهی افزود: گزارش‌های مستند مربوط به این وضعیت و چالش‌های پیش‌آمده، به دولت ارسال و در اختیار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قرار گرفته است. ما علاوه بر گزارش‌های کلی، تمامی دغدغه‌های ایثارگران و خانواده‌های آنان را، چه در تهران و چه در شهرستان‌ها و استان‌ها، به‌دقت احصا و ابلاغ کرده‌ایم.

اولادقباد در ادامه به موضوع پیگیری مسائل حقوقی، شغلی و رفاهی پرداخت و گفت: در رابطه با تکالیف قانونی و مسائل مربوط به طب کار در برخی از مشاغل، اقدامات لازم صورت گرفته است. همچنین در خصوص آزمون مرحله دوم، تعیین شغل محل‌ها و به‌ویژه چالش‌های مربوط به فرآیند گزینش در وزارت آموزش و پرورش و همچنین مسائل مربوط به آتش‌نشانان، پیگیری‌های جدی صورت گرفته است.

وی بر اهمیت رایزنی‌های سطح بالا برای حل مسائل ایثارگران تأکید و اظهار کرد: برای حل و فصل ریشه‌ای برخی از این مسائل، نشست‌های مستقیمی با سران سه قوه (رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس) برگزار شده است تا از تحقق حقوق قانونی ایثارگران و رفع موانع موجود در مسیر خدمت‌رسانی به آنان اطمینان حاصل شود.

شرح موضوع:

در فردای همانروز که خانم اولادقباد مدعی احصا و ابلاغ تمامی دغدغه‌های ایثارگران و خانواده های آنان در نشست تبیین و تشریح خط‌مشی و سیاست‌های اشتغال در سالن جلسات حوزه ریاست می شوند!؟، یک جانباز به دفتر ایشان مراجعه نموده و درخواست رسیدگی به مشکلات خود می‌نماید که به او گفته می شود خانم اولادقباد در حال رفتن به یک جلسه است و لذا او را به دفتر مشاورین راهنمایی می‌کنند.

در حین مطرح کردن خواسته جانباز و گفتگوی با مشاور، شخص دیگری که در اتاق بود به صورت بی ادبانه به میان حرف جانباز می پرد و از او درصد جانبازی او را پرسیده و سپس مطرح می‌نماید که آیا کارت جانبازی در جیب خود دارد یا خیر؟؟؟!

این فرد که در روی مبل لم داده و با گوشی خود هم بازی می‌کرده و علت حضور او در آن اتاق نامعلوم بوده است وقتی با اعتراض جانباز روبرو می‌شود، در یک حالت تحکمی خطاب به جانباز می‌گوید «اگر آمده‌ای حرف گوش کنی، پس بشنو»، در حالی که او مورد خطاب جانباز نبود و اصلا نباید وارد موضوع می‌شد. این در حالی است که آن جانباز می‌خواسته تا حرف خود را بزند و نه اینکه شنونده ادعاهای خلاف واقع عده‌ای از کارکنان و مثلا مشاورین تعاون و امور اجتماعی باشد و می‌خواست مطالب مطرح شده در جلسه توسط خانم اولادقباد را نقد کند وصحت آن را زیر سئوال ببرد. خانم اولاد قباد باید متوجه باشد که کم‌کاری در بنیاد در حدی است که حتی حداقل‌ترین کارها و رساندن حق به ایثار در حد همان امکانات موجود هم زیر سئوال است چه برسد به اینکه در یک ادعای خلاف واقع بگویند:

ما علاوه بر گزارش‌های کلی، تمامی دغدغه‌های ایثارگران و خانواده‌های آنان را، چه در تهران و چه در شهرستان‌ها و استان‌ها، به‌دقت احصا و ابلاغ کرده‌ایم و…

در اینجا فرد ایثارگر که که احساس می‌کند مورد اهانت قرار گرفته است، از اتاق مشاور خارج می‌شود و به دفتردار خانم اولادقباد مراجعه و موضوع را شرح می‌دهد و در این لحظه خود خانم اولادقباد از اتاق خود خارج شده و بدون اینکه توجهی به آنچه در اطراف حوزه مدیریت او می‌گذرد داشته باشد، با بی تفاوتی از کنار آن فرد ایثارگر عبور می کند و می رود.

شخص دفتردار به خانمی که همراه خانم اولادقباد که گویا نام او خانم اسکندری می باشد موضوع را می‌گوید اما او هم بدون اینکه جوابی بدهد می‌رود و یک شخص دیگر را نزد آن فرد جانباز می‌فرستد تا در راهرو و به صورت ایستاده بدون اینکه دعوتی برای نشستن فرد مراجعه کننده صورت بگیرد، با یک حرکت نمایشی ایثارگر مراجعه کننده را از سر خود وا کند. در نهایت تلفن شخص مورد اشاره زنگ می خورد و مشغول صحبت می شود و با حرکت دست به خداحافظی جانباز که مشخص بود از این رفتار به شدت ناراحت شده است، پاسخ می دهد و انگار نه انگار که حرف او نیمه تمام مانده است و…

قابل تامل و تحلیل: این رفتارهای خلاف‌شان و شخصیت آن ایثارگر، فقط در زمانی حدود دقیقه رخ داده است ولی می تواند تا سر پل صراط تداوم داشته باشد. عده‌ای از کارکنان بنیاد شهید در مدیریت تعاون و امور اجتماعی، چه زمانی وقت داشته‌اند که این رفتارهای زشت را آموزش ببینند تا با استفاده از آن، به صورت هماهنگ یک جانباز را مورد تحقیر خود قرار دهند؟. خوب است حقوق حلال را تعریف کنیم. !!!؟

در آخر:

خانم اولاد قباد، بهتر است در اصلاح آن قسمت از رفتار و کلام ناصحیح خود و بخشی از همکارانتان کوشا باشید. ایثارگران که به عنوان جامعه هدف تعریف می شوند، ولی نعمت شما و همکارانتان هستند. بیایید به جای هدف زنی، آنان را هدف گذاری کنید. جای دوری نمی رود!؟

 

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن