اسلامیبصیرتغفلتمذهبی

غفلت در تشخیص استفاده بهینه از زمان و مکان و جامعه هدف در بنیاد شهید/آقای اصحاب کریمی شما در دوکوهه چه می کردید؟

آیا آقای اصحاب کریمی و آن مسئولی که توسط ایشان به کار گمارده شده است متوجه هستند که جدای از ظلم به خود جانباز، چه حق الناسی از امام رحمت الله علیه، رهبر معظم انقلاب، مردم، نسل جوان، نسل آینده و... زیر پا گذاشته می شود. تکلیف حلال بودن حقوقی که نه تنها برای کار انجام نشده، بلکه حق الناس زیر پا گذاشته می گیرند چه می شود؟ فاین تذهبون

 

چندی پیش سپاه تهران طی یک اردوی  فرهنگی به نام میثاق، پیشکسوتان و ایثارگران را در دوکوهه گرد هم جمع کرد تا این عزیزان ضمن بیعت مجدد با ولایت و آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای  یاد و خاطره سال های حماسه و ایستادگی را زنده نموده  و تاکیدی بر پایداری و استقامت در راه حفظ ارزشها داشته باشند.

در بین این عزیزان برادر اصحاب کریمی مسئول محترم بنیاد شهید تهران بزرگ نیز حضور داشت که با توجه به مسئولیتی که دارند و نیاز جامعه هدف جهت ارتباط گیری با ایشان یک نکته مهم می باشد لذا حضور سئوال برانگیز و چند روزه ایشان در این اردو جای تعجب داشت و شاید مشاورین و هماهنگ کننده های برنامه ایشان کم لطفی نموده و این کار فردی و سرگردان کننده را در برنامه های ایشان گنجانده اند که شاید از موارد زیرپا گذاشتن حق جامعه هدف باشد.

نکته دیگری که قابل طرح است اینکه در آنجا یک جانباز فعال فرهنگی که کارهای بی نظیری در فضای مجازی انجام داده است را به او معرفی می کنند تا مورد حمایت قرار گیرد که البته ایشان اظهار می دارد که این جانباز را می شناسد و قول می دهد که بعد از بازگشت به تهران وظیفه شرعی و قانونی خود را در این زمینه انجام دهد که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته که گویا ایشان هم به جرگه آن دسته از مسئولینی پیوسته است که با وعده های تو خالی، جامعه هدف را ولو به صورت موقت از خود دور نموده تا نفس راحتی کشیده و به ریاست دستوری خود ادامه دهد.

جالب است که این جانباز نکته خیلی مهمی را مطرح کرد که می بایست لرزه بر اندام آقای اصحاب کریمی می اندخت ولی ظاهرا ایشان یا اینقدر آشنایی با حق الناس ندارد و یا اینکه در گذر برنامه های بنیاد شهید استحاله شده است و نمی خواهد به این قضیه فکر کند که مگر می شود مسئول زیر دست او که جانبازان درصد بالای او به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد، این جانباز درصد بالا که در یک بازه زمانی و با سابقه بیش از بیست سال کارهای بی نظیر در فضای مجازی انجام داده است را نشناسد؟!

آیا آقای اصحاب کریمی و آن مسئولی که توسط ایشان به کار گمارده شده است متوجه هستند که جدای از ظلم به خود جانباز، چه حق الناسی از امام رحمت الله علیه، رهبر معظم انقلاب، مردم، نسل جوان، نسل آینده و… زیر پا گذاشته می شود. تکلیف حلال بودن حقوقی که نه تنها برای کار انجام نشده، بلکه حق الناس زیر پا گذاشته می گیرند چه می شود؟ فاین تذهبون

آقای اصحاب کریمی مسئول محترم ولی وظیفه نشناس بنیاد شهید تهران بزرگ، از قول آن جانباز به شما می گویم که شما ارباب و رئیس نیستید که برای جانباز تعیین تکلیف رعئیت مآبانه کنید و یا با بی توجهی به مسایل شرعی و قانونی او را از سر راه خود دور کنید، بلکه شما با دو شغله شدن خودتان در جایگاهی قرار گرفته اید که باید به این قشر عزیز ایثار خدمت کنید ولی حیف که در غفلت و بی خبری بسر می برید. آن جانباز سال به سال به بنیاد مراجعه نمی کند و مسئولین قبلی و شما را مدیون خود گردانیده است ولی شما چرا خود را مدیون او کرده اید؟

آقای اصحاب کریمی تکبر خوب نیست و نگرانم که مبادا شما هم دچار این معضل بشوید. آن برادر جانیاز از کوهی از امکانات نگرفته برخوردار است ولی حق خود را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جستجو می کند و نه به قبلی های شما نیاز داشته و بها داده است و نه مطمئمنا در مقابل شما زانو خواهد زد، بلکه این شما هستید که حواستان را باید جمع کنید که در این دو روز مسئولیت گذرا، مدیون او نشوید که عذاب الهی سخت است.

در پایان اگر وقت دارید از شما دعوت می کنم که به بخشی از تفسیر قران و فرمایشات حضرت آقا توجه فرمایید:

«رعیت» سالاری در جمهوری اسلامی
بر اساس همین تفکر «والی و رعیت» است که امام خمینی (ره) قیام کرد. امامی که «از خودش چیزی نداشت، از پدرش چیزی به ارث نبرده بود، با شمشیرش چیزی علیه مردم به دست نیاورده بود؛ بلکه شمشیر مردم در دست او بود… هر وقت هم مردم اراده میکردند که شمشیر را از دستش بگیرند، متعلق به خودشان بود و او هم دو دستی تقدیم میکرد.» لذا «رابطه «من به ملت عرض میکنم»، «من خدمتگزار ملتم» که امام میگفت، متعلق به جمهوری اسلامی و اسلام و امامِ اسلامی ما بود.»(۲۶)

در حقیقت، انقلاب اسلامی «حکومت پادشاهی را در کشور ریشه‌کن کرد و به‌جای حکومت پادشاهی و حاکمیت شخصی، حاکمیت مردمی را به‌وجود آورد… صاحب غاصب دروغین را کنار زد، مملکت را داد دست صاحبان اصلی‌اش که ملّتند؛ انتخابات میکنند، حضور پیدا میکنند، میخواهند، اثبات میکنند، نفی میکنند.»(۲۷)

در جمهوری اسلامی، نظام ارباب و رعیتی معنا ندارد؛ بلکه همه مردم، خود صاحبان حکومتند. همان چیزی که در روایات تعبیر می کنند به «کُلُّکُمْ رَاعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیَّتِهِ»(۲۸) یعنی «مسؤولیت، مخصوص یک فرد و یک جمع نیست. بار بر دوش همه است؛ گاهی بیشتر و سنگینتر، و گاهی کمتر و سبکتر؛ «کلّکم راع». نظام اسلامی این‌گونه است.»(۲۹) افتخار مردم این است که «آن‌جایی که حکومت، غالب و فاتح و آقا و قدَرقدرت و صاحب‌اختیار است، گذشت. دوره‌یی آمده که اگر آقایی هست، خود مردمند.»

منبع: سایت مقام معظم رهبری

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن